V roce 1974 Citroen představil dvě nové sportovní verze zaměřené na mladé řidiče. Byly to vozy
s označením GS X a GS X2. Písmeno X mělo být připomínkou závodních monopostů MEP X.
GS X/X2 byly lakovány zářivými barvami, od září 1976 v kombinaci s matně černými nárazníky.
Vozy měly matně černou přední masku, sportovní kryty kol a dálkové světlomety nad předním nárazníkem.
X2 měl navíc zpětný světlomet a vyhřívání zadního okna.
Palubní deska s kruhovými ukazateli byla podobná té z Birotoru, čalounění bylo černé a přední sedadla měly integrované opěrky hlavy.
V září 1977 došlou u obou modelů ke změně výbavy: matně černý okenní rám, kryty kol s třípaprskovým designem, dálkové světlomety byly nahrazeny mlhovkami umístěnými pod předním nárazníkem, zadní loketní opěrka.
X2 navíc: zadní spoiler, nové světlomety s halogenovou žárovkou, přední a zadní madla s výjimkou modelů vybavených na přání střešním oknem.
GS X se dodával se standardním motorem 1015 cm3, který byl po roce 1976 nahrazen motorem
1129 cm3. Dražší a luxusnější X2 měl pod kapotou motor 1222 cm3 se zvýšeným výkonem na 65 k DIN (leštěné sací kanály, speciální vačková hřídel, karburátor a ventily). Tento motor byl spojen
s čtyřstupňovou převodovkou s blíže odstupňovanými stupňi. GS X2 s ním zrychlil z 0 na 100 km/h
za 14,8 sekund a maximální rychlost byla 157 km/h.
V září 1978 byl GS X2 nahrazen modelem GS X3. GS X se vyráběl až do roku 1979.