Společnost Avtomobilov Cimos měla čtyři továrny: v Koperu, Busetu, Senozece a Nove Gorici.
Byla založena pod názvem Tomos v roce 1954 v Koperu, jako továrna na výrobu motocyklů.
Od roku 1973 převzala pod novým názvem Cimos od Tomose licenční práva Citroenu.
Vozy se zde nevyráběly. Byly dováženy nekompletní a zde probíhalo zkompletování, zahrnující montáž elektrických zařízení jako jsou alternátory, startéry, světla. V některých případech i montáž motorů.
Model GSA, zde prodáván pod názvem GA, byl dovážen už kompletní. Auta byly prodávána pod názvem Tomos, později Cimos. Kromě Citroenu GS a GA se zde dále montovaly modely: Citroen 2CV, Dyane, Ami, Visa, DS a CX.
Prodej prvních GS začíná v roce 1971. První tři roky jsou vozy pouze dováženy, ale od roku 1975 začíná montáž v nové továrně v Nove Gorici a to ve dvou verzích: GS Club Berline and GS Special Break
(obě s motorem 1222 cm3). Později přibyly verze Pallas a GS X. Od roku 1979 pak byla k dostání verze GS Super s motorem 1299 cm3 a nakonec od roku 1980 model GA s motorem 1299 cm3.
Hodně vozů bylo prodáno v béžové barvě. Některé GS/GA měly čtyři kulaté přední světlomety.
Důvodem prý byla obrovská zásoba těchto světlometů u výrobce automobilových světlometů- společnosti Saturnust. Tyto světlomety se montovaly také do jiných vozů- např.do automobilů Lada.
Kulaté světlomety měla i většina vozů vyrobených v Indonésii a vozy série Grand Exportation, určené pro mimoevropské trhy.
Celkem bylo smontováno okolo 15.000 GS a 1.500 GSA.
www.angelfire.com/ma2/matthias/citroendsgscx.html
Fotky ze srazu v Srbsku: