Login:
Heslo:
 
Reklama: Wifi Analyzer Užitečná aplikace pro Androida

BFG

Rychlost.cz - poptávka připojení


V roce 1978 Louis Boccardo, Dominique Favario a Thierry Grange (BFG) vyhráli soutěž vyhlášenou francouzským ministerstvem průmyslu, když navrhli motocykl s automobilovým motorem.

Produkce BFG ve firmě Motobecane (La Ravoire), zabývající se výrobou kol a motocyklů, začala
roku 1981. První motocykly se dostaly do prodeje v únoru 1982 a do konce roku 1983 bylo vyrobeno okolo 400 kusů, z čehož 100 bylo prodáno francouzské policii. Na počátku roku 1984 firmu Motobecane převzala firma MBK a pod touto značkou bylo do roku 1988 vyrobeno dalších asi 150 motocyklů.

BFG poháněl prakticky nezměněný motor z Citroenu GSA o obsahu 1299 cm3 a výkonu 70 k
při 5500 ot/min. Točivý moment byl 100 N.m a max.rychlost okolo 200 km/h. BFG měl 5-ti stupňovou převodovku s kardanem, plně elektronické zapalování a elektrické palivové čerpadlo. Brzdy a kola byly od firmy Brembo. Přední světlo pocházelo z Renaultu16, přístrojový panel z Renaultu 5. Palivová nádrž byla umístěna pod sedadlem.

Vzduchem chlazený, vysokootáčkový boxer z Citroenu GSA byl ideálním motorem do všech typů motocyklů a trojkolek. Kompaktní rozměry, plochý tvar a nízko položené těžiště poskytovaly vynikající jízdní vlastnosti. Není divu, že kromě BFG, vznikly další soukromé přestavby motocyklů s tímto motorem. V letech 1976-78 Holanďan Henk Van Veen vyráběl motocykl Van Veen OCR 1000 s Wankelovým motorem pocházejícím z GS Birotoru v rámu Moto Guzzi.

www.bfg.asso.fr/
gely.free.fr/agely.bfg.html

 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

                                                                                     Van Veen OCR 1000

     

 

 

 

 

 

 


 

 


 


 
© citroengs.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma
počítadlo toplist