Světová premiéra GS Birotor se konala na autosalónu ve Frankfurtu/M. v září roku 1973.
Do prodeje se pak dostal v březnu 1974.
GS Birotor poháněl dvourotorový rotační motor s objemem každé komory 497,5 cm3 (celkový nominální objem 1990cm3). Vodou chlazený motor typ Comotor 624 (odvozen od motorů NSU) byl osazen dvojitým karburátorem Solex a poskytoval výkon 107 k (DIN) při 6500 ot/min. Maximální rychlost byla 175 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvalo vozu 14s. Třístupňová převodovka
C-matic s měničem točivého momentu byla spojena s hydraulicky ovládanou spojkou.
Kromě motoru se Birotor od běžné verze GS příliš neodlišoval a to především z důvodů snížení výrobních nákladů. Hmotnost vozu vzrostla na 1170 kg (standardní GS 880kg). Přední kotouče nebyly umístěné po stranách rozvodovky jak u běžného GS, navíc se zvětšil jejich průměr na 290 mm (standardně 270 mm). Zvýšená spotřeba paliva byla důvodem montáže větší palivové nádrže o obsahu 56l. Širší pneumatiky o rozměru 165/14 (standardně 145/15) si vyžádaly rozšíření blatníků, jiné byly také kryty kol (ty se později objevily u prvních CX). Koncovka výfuku a přední držák SPZ byl z nerezu a na pravém předním blatníku a víku zavazadlového prostoru byla etiketa s označením modelu. Znak dvojitého šípu na přední masce byl ve zlaté barvě.
Birotor byl k dispozici v speciální béžové a hnědé metalíze. Většina vozů byla pak prodána v kombinaci těchto barev (hnědá karosérie/béžová střecha, nebo béžová karosérie/hnědá střecha). Později přibyly modrá, zelená a šedá metalíza. Interiér byl více luxusnější než u běžného GS. Nová byla palubní deska kaštanové barvy s kruhovými ukazateli na hliníkovém plechu. Přední sedadla z pletené tkaniny jersey byly s integrovanými opěrkami hlavy, vůz měl celopodlahový koberec a odlišná byla i rukojeť řadící páky. První modely se dodávaly s vinylovým obložením dveří, pozdější s látkovým. Na přání mohl být vůz vybaven autorádiem, tónovanými skly, zadními bezpečnostními pásy a střešním oknem.
Bohužel GS Birotor byl uveden na trh v nesprávnou dobu. Probíhající ropná krize si žádala automobily s nízkou spotřebou. U Birotoru byla i díky použití převodovky C-matic průměrná spotřeba 12 l/100km. Navíc byl Birotor téměř dvojnásobně dražší než základní model GS a jeho cena se tak vyrovnala ceně většího modelu DSuper (duben 1974: GS Birotor- 24.952, DSuper 5- 22.600 franků). Citroen také nedokázal vyřešit problémy s utěsněním vrcholů trojúhelníkových rotorů, které byly vystaveny nadměrnému opotřebení. Toto vše se podepsalo na předčasném ukončení výroby v březnu 1975, po pouhých 847 prodaných automobilech. Celkový počet skutečně vyrobených GS Birotorů není znám. Aby se Citroen vyhnul problémům se servisem, nabídl všem majitelům zpětný odkup jejich vozů (s až 45% slevou na nový CX). Ty pak byly uloženy po mnoho let spolu s Citroeny M35 na parkovišti ve výzkumném centru v La Ferté-Vidame. Teprve v roce 1986, kdy došlo k potřebě parkoviště vyprázdnit (kvůli uskladnění Citroenů BX 4-TC), dochází k jejich sešrotování. Odhaduje se, že asi 1/3 Birotorů unikla zničení (jiné zdroje uváději 147 ks). V dnešní době je tak Birotor nejvíce ceněným modelem řady GS.
V Austrálii se nachází jediný exemplář s pravostranným řízením- prototyp pro anglický trh.
Birotor s pravostranným řízením.
Citroen GS Birotor (r.v. 1973)
Pětimístný cestovní automobil s motorem Wankel a s pohonem předních kol.
Výrobce: André Citroën S.A., 133 Quai Citroen; 757 47 Paris 15e. Francie.
Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený dvourotorový motor Comotor 624 Wankel s krouživými písty, umístěný vpředu napříč. Srovnatelný objem 1990 cm3, stupeň komprese 9. Největší výkon 107 k
při 6500 l/min (DIN), největší točivý moment 137 N.m při 3000 ot/min (DIN). Skříně hliníkové
s povlakem Ni-Si, mezistěna a rotory litinové. Dvakrát uložený hřídel se dvěma výstředníky na 180°. Dvojitý karburátor Solex 32 DDITS, suchý čistič vzduchu, elektrické palivové čerpadlo Bendix. Dodatečné spalování škodlivin ve výfuku vháněním přídavného vzduchu (kompresorem) a reaktorem
ve výfukovém potrubí.Tranzistorové zapalování Bosch s elektronickým řízením předstihu. Tlakové mazání
s čističem a chladičem oleje, mazání rotorů přidáváním oleje do benzínu dávkovacím čerpadlem.
Chlazení s uzavřeným oběhem a vyrovnávací nádržkou, dva elektrické větráky. Alternátor 12 V-760 W, akumulátor 12 V-70 Ah. Elektrický spouštěč 1500 W.
Převodové ústrojí: Vypínatelný hydrodynamický měnič momentů. Třístupňová plně synchronizovaná převodovka s řadící pákou na střední konzoli.
Převodové stupně 2,1 - 1,298 - 0,909 - Z 2,389. Stálý převod přední nápravy 4,25. Hnací hřídele kol
se stejnoběžnými klouby.
Podvozek: Bezrámová konstrukce. Všechna kola nezávisle zavěšena, přední kola na příčných lichoběžníkových nápravách, zadní kola na vlečených klikách. Samostatné pérování každého kola hydropneumatickými jednotkami Citroën se samočinnou regulací vodorovné polohy a světlé výšky vozu (buď konstantní, nebo seřiditelná), s vysokotlakým kapalinovým čerpadlem a vyrovnávací nádržkou. Provozní brzdy kapalinové dvouokruhové, přední s vnitřním chlazením, zadní se zátěžovým omezovačem tlaku. Ruční mechanická brzda na kotouče předních kol. Hřebenové řízení s kloubovým hřídelem volantu a jednoramenným volantem. Palivová nádrž o objemu 56 l. Pneu 165 HR-14 XAS.
Karosérie: Samonosná ocelová čtyřdveřová se splývající zádí. Přední sedadla anatomická, posuvná, opěradla se seřiditelným sklonem, v celku s opěrkami hlav. Vyhřívané zadní okno. Na přístrojové desce otáčkoměr s akustickým signálem největších otáček. Na přání rádio, magnetofon, zbarvená skla,
zadní bezpečnostní pásy. Zavazadlový prostor 0,465 m3.
Rozměra a hmotnosti: Vnější rozměry 4120 x 1644 x 1370 mm. Rozchod 1427/1348 mm,
rozvor 2552 mm. Pohotovostní hmotnost 1170 kg, nosnost 400 kg. Největší hmotnost nebrzděného přívěsu 570 kg, brzděného 800 kg.
Výkony: Největší rychlost 175 km/h (I - 75 km/h, II - 125 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h za 14 s,
400 m s pevným startem za 18,6 s, 1 km s pevným startem za 34,1 s. Průměrná cestovní spotřeba paliva 12,8 l/100 km.