Login:
Heslo:
 
Reklama: Wifi Analyzer Užitečná aplikace pro Androida
Navigace: Citroen GS/GSA > Výroba > Prodej ve světě

Prodej ve světě


Evropa

Citroen GS a GSA byl prodáván ve všech zemích západní Evropy a dále v hodně zemích z východního bloku např. v Československu ( na podzim 1971 dovezeno 200 vozů, prodej v Tuzexu za 16.900 TK- viz. rubrika ceníky), Maďarsku, Rumunsku, Rusku a Jugoslávii (zde probíhala licenční výroba).
V letech 1979-82 bylo dovezeno do NDR 5.500 vozů GSA ve verzi Pallas (1. série- 500 vozů modelového roku 1980, 2. série- 5000 vozů modelového roku 1982). Distribuci zajišťovala společnost IFA. Nové vozy byly prodávány za cenu 38.850 východoněmeckých marek, ale na černém trhu se pak ojeté vozy (vzhledem k nedostatku západoevropských vozů) prodávaly za cenu až 70.000 marek.



                                                                     GSA z NDR

                             



Austrálie a Nový Zéland

Citroen GS se prodával také v Austrálii i když ne ve velkém množství hlavně kvůli vysoké dani z dovozu. Automobily zde prodávané byly ve speciální verzi GE (Grand Exportation). Tato verze byla určena pro mimoevropské trhy- vozy byly upraveny pro specifika jednotlivých zemí. V Austrálii se dochovalo hodně GS hlavně kvůli dobrému klimatu.



                                                      Jake Ricketts´s GS, Austrálie

            

 


USA a Kanada

Do USA ani do Kanady nebyl GS nikdy oficiálně dovážen. Existovaly prototypy určené pro trh Spojených států, které byly kvůli přísným bezpečnostním předpisům upraveny (silnější nárazníky, čtyři přední světlomety). Nicméně tyto prototypy nebyly nikdy oficiálně schváleny a GS tak zůstal neautorizován
pro trh Spojených států. Menší počet vozů zde byl dovezen neoficiální cestou.


Jižní Amerika

Zde byl GS přinejmenším prodáván v Uruguay, Argentině a Bolívii. V Chile byla dokonce montážní linka (v letech 1979-81 smontováno 2490 vozů).



                    Pedro Visintin´s GS, Argentina                  Roberto Herrera´s GSA, Uruguay

             

 


Afrika

V Jihoafrické republice, Mosambiku a Zimbabwe byly místní montážní linky, kde probíhala montáž většinou z dovážených dílů. Nejvíce GS bylo smontováno v Jihoafrické republice- 1305 vozů.
Potkat na cestách GS můžeme dále například v Zambii a Tunisku.



                                                   Stránka letáku z Jižní Afriky

       



Asie

V Indonésii probíhala montáž až do roku 1991, vozy z Indonésie tak patří mezi nejmladší.
Kromě modelů GS, GSA, G Spécial (odvozený od GSA) se tu vyráběly i limitované verze Cottage a Chic. Zde se ale nevyráběly jako modely GSA, ale jako modely GS. Většina vozů zde vyrobených měla čtyři kulaté přední světlomety. Jako volitelné příslušenství byla k dostání klimatizace.
GS byly ale prodávány i v dalších částech Asie. Japonsko, Vietnam, Thajsko jsou místa, kde se můžem
s GS potkat. V Thajsku byla dokonce po několik let malá montážní linka.



                                                          GS Cottage z Indonésie

        
       
                                                          Gs s klimatizací

           



Japonsko

V Japonsku byly GS prodávány společností Seibu od počátku sedmdesátých let. Japonská auta byla
s levostranným řízením, ačkoliv se v Japonsku jezdí po levé straně. GS i GSA byly k dostání minimálně
ve verzích Club a Pallas, GSA navíc v letech 1984/85 i ve verzi X3. GSA Pallas mohl být vybaven klimatizací montovanou lokálně.


                                                        GSA Pallas s klimatizací

          

 
© citroengs.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma
počítadlo toplist