Login:
Heslo:
 
Reklama: Bezpečnostní schránka Co to je bezpečnostní schránka.
Navigace: Citroen GS/GSA > Technika z GS/GSA > Trihawk

Trihawk


V roce 1981 milionář Lou Richards a konstruktér závodních automobilů Bob McKee postavili v garáži
ve městě Mokena (stát Illinois) první exemplář Trihawku. Od začátku zamýšleli vytvořit nekompromisní vozidlo- trojkolku, která by svými jízdními vlastnostmi poskytovala radost z jízdy. K dosažení tohoto cíle byl použit motor typu boxer a pánové Richards a McKee nemohli vybrat lepší, když použili
motor 1299 cm3 a převodovku z Citroenu GSA- auta úplně neznámého v USA.

V roce 1982 vznikla společnost Hawk Vehicles. V Kalifornii, městě Dana Point, byla postavena továrna a prodejní showroom. Trihawka bylo možné zakoupit za 14.888 dolarů. V plánu bylo vyrábět ročně
150 kusů. Citroen kromě dodávky motorů a převodovek měl poskytovat i technickou podporu.
V roce 1981 bylo posláno několik Trihawků na testování do Francie a inženýři od Citroenu se také zúčastnili testů probíhajících v USA. Kvůli přísným emisním normám v USA byl výkon motoru omezen
na 64 k. Navzdory tomuto omezení, dosahoval Trihawk díky své malé hmotnosti 614 kg zrychlení
z 0 na 100 km/h za 8 sekund. Maximální rychlost byla 156 km/h. Zásluhou nízko položeného těžiště a širokého rozchodu dvou předních kol (tradiční tříkolky měly vpředu jedno a vzadu dvě kola) měl Trihawk výtečnou stabilitu v zatáčkách.

Přední a zadní zavěšení pocházelo z Renaultu 5, řízení z Renaultu Aliance (americká verze R9) a přístrojový panel od Hondy. Pro jízdu v dešti byl vybaven sundávací látkovou střechou.
Trihawk byl dodáván v barvách stříbrná metalíza, tmavě-modrá metalíza a žlutá. Od roku 1983, kdy začala produkce, do roku 1985, kdy firmu převzal Halley Davidson, bylo postaveno okolo 100 kusů Trihawků.

designmassif.com/trihawk/

 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

 

      

 

 

 



 
© citroengs.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma
počítadlo toplist