Login:
Heslo:
 
Reklama: Wifi Analyzer Užitečná aplikace pro Androida

MEP

 
Závodní monopost MEP sestrojil francouzský inženýr Maurice Emile Pezous (MEP)- závodní jezdec a dealer Citroenu. MEP byl cenově dostupný monopost sestaven z dílů automobilky Citroen. V první verzi nazvané MEP X1, která byla postavena v roce 1965, byl použit dvouválcový motor a převodovka
z AMI6. Tento motor se ale ukázal jako nedostatečný pro závodní vůz a tak ve verzi X2 z roku 1966 byl nahrazen dvouválcem Panhard 24 CT o objemu 848 cm3 (max.rychlost 190km/h). Téhož roku se
MEP X2 zúčastnil závodu v Le Mans.

Pezous díky dobrým jízdním vlastnostem svého vozu přesvědčí management Citroenu o organizování závodů pro mladé řidiče. V roce 1968, kdy je postaveno prvních 20 monopostů, se konají první závody. V roce 1969 jsou závody oficiálně uznané Francouzskou Federací automobilových sportů (F.F.S.A) a dostanou jméno Formule Bleue. Díky nízké ceně a velkému zájmu ze strany sponzorů (Citroen, Michaelin, Total) se Formule Bleue dynamicky rozvíjí. V roce 1971 je představen MEP X27 s novým vzduchem chlazeným motorem a převodovkou z modelu GS. Tento motor o objemu 1015 cm3 a výkonu 78 k
s dvojicí dvoukomorových karburátorů Weber 40 IDF uděluje vozu max. rychlost 210 km/h.
Závody Formule Bleue probíhají až do roku 1975, kdy jsou kvůli probíhající ropné krizi zrušeny.

 

     

     

     

     

     

     

     

   

 

 

 

 

 

 

 


 


 
© citroengs.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma
počítadlo toplist