Login:
Heslo:
 
Reklama: Bezpečnostní schránka Co to je bezpečnostní schránka.
Navigace: Citroen GS/GSA > Mechanika > Jednotlivé motory

Jednotlivé motory


Citroen používal v modelové řadě GS/GSA čtyři různé, vzduchem chlazené motory o objemu:
1015 cm3 - 1129 cm3 - 1222 cm3 - 1299 cm3. Dále se GS vyráběl s rotačním motorem
Wankel 1990 cm3, který byl chlazený kapalinou. Tento motor se montoval pouze do verze
GS Birotor (1973-75).

Při představení v roce 1970 byly všechny vozy dodávány s motorem 1015 cm3. V srpnu 1972 Citroen představil nový motor 1222 cm3. Motor 1015 cm3 se vyráběl až do září 1977, kdy byl nahrazen motorem 1129 cm3. Úvod GS X3 v září 1978 přinesl čtvrtý motor o obsahu 1299 cm3.
S uvedením modelu GSA v září 1979, dochází k ukončení výroby motoru 1222 cm3.
V červenci 1983 končí výroba motoru 1129 cm3 a ve výrobě zůstává pouze motor 1299 cm3.
  
  

       

Motor 1015 cm3

Druh motoru čtyřválcový boxer
Typ GX série GA
Označení G10/612- normální převodovka
G10/611- poloautomatická
                převodovka
Produkce 1970-1977
Vrtání a Zdvih 74 x 59 mm
Kompresní stupeň 9:1
Největší výkon (DIN)* 55,5 k (41 kw) při 6500 ot/min
Největší výkon (SAE)* 61 k při 6750 ot/min.
Největší točivý moment (DIN) 71 N.m při 3500 ot/min.
Karburátory Weber 30 DGS, 30 DGS/100
           30 DGS/150
Solex 28 CIC, 28 CIC 2, 28 CIC 3
Solex 34 PBIS

 

                     

Motor 1129 cm3

 Druh motoru čtyřválcový boxer
Typ GX série GA- v GS
GX série YA- v GSA
 Označení G11/631
 Produkce 1977-1980    série GA
07/1980-1983 série YA
 Vrtání a Zdvih 74 x 65,5 mm
 Kompresní stupeň 9:1
 Největší výkon (DIN) 56,5 k (41,5 kw) při 5750 ot/min.
 Největší točivý moment (DIN) 80 N.m při 3500 ot/min.
 Karburátory Weber 30 DGS 9/250 
           30 DGS 14/250
           30 DGS 17/250
Solex 28 CIC 4

 

 

Motor 1222 cm3

Druh motoru čtyřválcový boxer
Typ GX série GB
GX série GH- v GS X2
Označení G103/612
- normální převodovka před r.74
G103/611
- poloautomatická převodovka před r.74
G12/612
- normální převodovka po r.74
G12/611
- poloautomatická převodovka po r.74
G12/619- typ X2
 
Produkce 1972-1979
1974-1978- typ X2
Vrtání a Zdvih 77 x 65,5 mm
Kompresní stupeň 8,2:1
8,9:1- X2
 
Největší výkon (DIN) 60 k (44 kw) při 5750 ot/min.
65 k (48 kw) při 5750 ot/min.- X2
 
Největší točivý moment (DIN) 87 N.m při 3250 ot/min.
91 N.m při 3500 ot/min.- X2
 
Karburátory Weber 30 DGS 1, 30 DGS 2, 30 DGS 11/250
Solex  28 CIC 3, 28 CIC 4
 

 

 

Motor 1299 cm3

Druh motoru čtyřválcový boxer
Typ GX série YL
GX série GL- v GS X3
 
Označení Do model. roku 1981- G13/625
Od model. roku 1982- ECO G13/646
 
Produkce 1979-1990 série YL
1978-1979 série GL
 
Vrtání a Zdvih 79,4 x 65,5 mm
Kompresní stupeň 8,7:1
Největší výkon (DIN) 65 k (48 kw) při 5500 ot/min.
Největší točivý moment (DIN) 94 N.m při 3500 ot/min.
98 N.m při 3500 ot/min.- GS X3
 
Karburátory G13/625
Weber 30 DGS 13/250, 30 DGS 19/250
           30 DGS 16/250, 30 DGS 18/250
Solex 28 CIC 4


ECO G13/646
Weber 30 DGS 25/250
           30 DGS 26/250
Solex 28 CIC 5 
 

 

 

Birotor 1990 cm3 (497,5 x 2)

Druh motoru dvourotorový s krouživými písty
Označení Comotor 624
Produkce 1973-1975
Vrtání a Zdvih 77 x 65,5 mm
Kompresní stupeň 9:1
Největší výkon (DIN) 107 k (79 kw) při 6500 ot/min.
Největší točivý moment (DIN) 137 N.m při 3000 ot/min.
Karburátory Solex 32 DDITS

     

*- Při určení výkonu podle normy SAE nejsou zapojena zařízení snižující výkon, jako je alternátor, větrák atd.
   U normy DIN se výkon počítá po zapojení těchto zařízení.

 

      

      

      

      

      

         

 
© citroengs.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma
počítadlo toplist