Login:
Heslo:
 
Reklama: STŘECHY PLOCHÉ I ŠIKMÉ Potřebujete novou střechu anebo o TAK NEVÁHEJTE A ZAVOLEJTE
Navigace: Citroen GS/GSA > Kalendárium > Představení GS

Představení GS


Citroen GS byl představen v srpnu 1970. Písmena v názvu značí Grand Série, přičemž automobil tomuto označení dostál. Během následujících šestnácti let se totiž vyrobilo téměř 2,5 milionů exemplářů a to byl velký úspěch.

Nový Citroen se vzhledem hatchbacku se líbil pro svoji originalitu, disponoval velkým objemem zavazadlového prostoru a vysokou nosností. Čelní odpor vzduchu o hodnotě 0,36 (D Spécial 0,38)
patřil k nejlepším mezi sériovými automobily.

Vnitřek vozu vynikal futuristickou palubní deskou. Tachometrem s barevným ukazatelem doporučeného rychlostního stupně byl otočný válec viděný přes zvětšovací sklo. Byl označován jako kyklopovo oko. Verze pro britský trh měla palubní desku s tradičními kruhovými ukazately.
Ruční brzda působící na přední kola měla rukojeť umístěnou uprostřed palubní desky, místo pro autorádio bylo mezi předními sedadly. Volant byl jednoramenný-typický pro Citroen.

 

     

     

     

     

     

     

                          

 

Citroen GS se vyznačoval skvělým jízdním komfortem a ovládáním vozu.
Hydropneumatické odpružení pohlcovalo veškeré nerovnosti. K snadnému ovládání vozu dále přispívalo nízko položené těžiště a znamenité vyvážení vozu. GS mohl dokonce jezdit jen po třech kolech.

 

     

 

 
Světlá výška vozu se prostřednictvím hydrauliky dala nastavit do třech poloh (jízda po normální cestě, terénní jízda, výměna kola).
Stejný hydraulický systém ovládal čtveřici kotoučových brzd, přední umístěné kvůli snížení neodpružené hmotnosti po stranách rozvodovky.

 

     

 


Přední kola byla poháněna plochým, vzduchem chlazeným čtyřválcem (s válci proti sobě- tzv.boxer). Motor o obsahu 1015cm3 měl výkon 41 kw (55,5 k DIN) při 6500 ot/min., dal se lehce vytáčet do velmi vysokých otáček a dosahoval k tomu odpovídající vysoký výkon. Maximální rychlost byla 147 km/h. Motor byl spojen s čtyřstupňovou převodovkou.

 

      


 

V roce 1971 získal Citroen GS evropskou trofej pro Automobil roku. GS byl prvním Citroenem, který vyhrál tento prestižní titul. Později následoval i Citroen CX (1975) a XM (1990).
Umístění v soutěži Automobil roku 1971:
1. Citroën GS:  233 bodů
2. VW K70:     121 bodů
3. Citroën SM: 105 bodů

Ocenění převzal 11.2.1971 generální ředitel Citroenu Raymond Ravenel na autosalonu v Amsterodamu.

 

     

      

                          




 



 

 
© citroengs.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma, reklama bazar
počítadlo toplist