Login:
Heslo:
 
Reklama: Trvalé vysušení zdiva vysoušení bez stavebních prací bezkontaktním systémem DryPol
Navigace: Citroen GS/GSA > Kalendárium > GSA (1979-86)

GSA (1979-86)


1979

Červenec (v prodeji od září)
- Představení Citroenu GSA jako nástupce GS. Ve výrobě zůstává pouze GSpécial a GSpécial Break 
 s motorem 1129 cm3 (nyní přejmenován na GS Spécial). GSA je zpočátku nabízen ve verzích: Club, 
 Club Break, Pallas a X3.
 Citroen GSA byl vůz odvozen od GS, který byl přizpůsoben k standardům pozdních sedmdesátých let.
 GSA byl delší, dostal nové plastové nárazníky, jinou přední masku, větší koncová světla a výklopné
 dveře v zádi. Přístrojová deska byla nová s tachometrem a otáčkoměrem ve tvaru lupy a satelitními
 ovladači. Dodával se s motorem 1299 cm3 ( 65 k DIN při 5500 ot/min.).
 Verze Club a Pallas měly sériově čtyřstupňovou převodovku, X3 pětistupňovou. Ta byla společně
 s převodovkou C-Matic na vyžádání dostupná i pro Club a Pallas.

 

       

      

      

      

      

 


1980
 
Březen
- Vyrobení 2 mil.vozu série GS/GSA.

Červenec
- GS Spécial (včetně provedení Break) je nahrazen modelem GSA Spécial s motorem 1129 cm3.  Pětistupňová převodovka se dodává na vyžádání (neplatí pro Break).
- Na přání litá kola pro verze Club, Pallas a X3.


1981
 
Srpen
- Přepracování motoru 1299 cm3- změna hlavy válců, nové písty, odlehčený setrvačník, změněná vačková
 hřídel, bezkontaktní tranzistorové zapalování, nový karburátor, zvětšení objemu čističe vzduchu.
 Úpravami došlo ke zmenšení spotřeby při zachování stejného výkonu. Tento motor je označován
 jako typ ECO.
- Motor 1299 cm3 je nyní nabízen i pro verzi GSA Spécial. Ta je od nynějška dostupná pouze s tímto
 motorem. Motor 1129 cm3 a stejnou výbavu přebírá od verze Speciál verze s označením „GSA“ -
 včetně provedení Break (dostupná pouze ve Francii).


1982
 
Březen
- Představeni druhé limitované série GSA Tuner. Vozy mají černou barvu s bílo-modrými pruhy na bocích,
 semišové čalounění a hifi sestavu Philips. Dodává se s motorem 1299 cm3. Vyrobeno 1500 kusů. 

 

      

 

Červenec
- GSA Club je nahrazen verzí GSA X1. Club Break zůstává dále v nabídce.

Září
 - Představení Citroenu BX, jako nástupce GSA. Nicméně oba modely se ještě několik let vyrábějí
 součastně.

 

     



1983
 
Červenec
- Ukončení produkce verze s označením "GSA" a motoru 1129 cm3.

Září
- Představení třetí limitované série GSA Cottage Break. Vůz je dostupný pouze ve verzi kombi,
 má kaštanově hnědou metalízu a interiér se skotským vzorem. Pod kapotou se nachází motor 1299 cm3.
 Na přelomu let 1983/84 vyrobeno 2000 vozů.
- Konec produkce GSA ve Francii.
- Ukončení výroby převodovky C-Matic.

 

     

 


1984

Červenec
 - Představení poslední limitované série GSA Chic. Vůz je lakován perleťově-šedou metalízou,
 pod bočními lištami je nalakován načerno. Sedadla mají potahy se skotským vzorem.
 Dodává se s motorem 1299 cm3. Vyrobeno 1200 kusů.

 

     

 


1985

- Ukončení výroby GSA X1, Pallas a Club Break. Nyni je GSA dostupný pouze ve verzích Spécial,
 Spécial Break, X3 a Service. Všechny s motorem 1299 cm3.

1986

Červenec
- Ukončení výroby v Evropě. Produkce pokračuje v Indonésii.

1990

- Ukončení výroby v Indonésii.



 



 

 
© citroengs.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma, reklama bazar
počítadlo toplist